19 Haziran 2016 Pazar

Ah Şu Sınav Sistemi!

Öyle berbat, insanı o kadar kötü etkileyen bir eğitim sistemimiz var ki ben sınava geçen sene girip çoktan istediğim bölüme yerleşmiş olsam da 1-2 gün önce Lys zamanı olduğunu duyduğumda kalp atışım o kadar hızlandı ve o kadar heyecanlandım ki sizlere anlatamam. Bu sene çok rahat geçmiş olmasına rağmen o sınavların etkisini hala üzerimden atamamışım.

Düşünüyorum da sınav konusunda gerçekten şanssızmışım, hani şu liseye geçiş sınavı olan SBS' ye 3 kere girmiş olan bir nesil var ya -97liler bilir- heh işte ben de onlardan biriyim. 


Daha 6.sınıftayken o yoğun sınav temposuna girmek zorunda kalan çocuklukları yarıda kalmış şanssız insanlarız maalesef. Şimdi bakıyorum 6.sınıfa giden kuzenlerime hala çocuklar  lise hakkında bir fikirleri bile yok ama biz daha orta okula geçer geçmez tutuşturdular test kitaplarını elimize 3 sene boyunca doğru düzgün bir liseye yerleşmek için çırpınmak zorundasınız dercesine. Şimdikiler bizden biraz daha şanslı en azından bunları düşünmeden önce tam olarak çocuk olabilmek için 2 seneleri daha var ama bakıyorum da onlar da bir an once büyüme derdindeler, aslında çocukluk o kadar kıymetli ki yaşanabildiği kadar uzun yaşanmalı.
Belki de benimki sistemimiz sayesinde erken elimden alındığı için benim içimde hala bir çocuk var ve onu kaybetmek belki de en son isteyeceğim şey. Çünkü gerçek mutluluklar hep masum çocuksu olanlar. Bu yüzden içinizdeki çocuğu her zaman besleyin ve çocuklarınızın zamanından önce olgunlaşmasına izin vermeyin derim ben. Çünkü hayatta sınav da zorluk da bitmediği için biraz çocukluk azıcık da delilik olmadan çekilmez bu hayat. 



Şu üniversite  sınavları  için de kendinizi çok yıpratmayın insan ömründe  1 sene kaybetmek hiçbir şey  değil, bu sene kazanamazsanız bir sonraki  sene daha çok çabalar yaparsınız. Sizden önemli değil. Eğer  olmuyorsa sıkmayın canınızı her zaman başka seçenekler vardır. Hem baksanıza bu sınavlar bitmiyor ki, eskiden sbs'ydi şimdi teog, ygs, lys, üniversitesitedeyken vizeler, finaller , bütler, mezun oldun bir de KPSS derdi var. Anlayacağınız hepsinde surekli stres yaparsanız eğer ömrünüzden rahat bir 10 yıl yiyorsunuz, böyle  dusununce sınava hazırlanmak için 1-2 sene kaybetmek hiçbir şey değil.
Diyeceksiniz ki tabi tuzun kuru yerleştin konuşursun, aslında doğru biraz öyle ama ben her zaman sınav anlarında stresi kontrol edebilmişimdir , benim durumum biraz farklı herhalde içime atıyorum sonradan böyle çoktan kurtulmuş olsam da duyunca bile heyecandan kalbim duracak gibi oluyor. 


Konuyu nerden nerelere getirdim, en iyisi artık bitireyim. Bu sene istediği yere yerleşebilecek olan herkesin gözü aydın, diğerleri de sıkmayın canınızı illaki bir yolu bulunur. Bu sene olmazsa seneye :)

4 yorum:

  1. ahh yavrumm :) yerim yaaa diyesim geldi. öyle günler çok geride kaldığından mütevellit.

    YanıtlaSil
  2. bu biraz yakınma gibi olacak ama yazmak istedim. ben de sizin gibi sbs mağduruyum. hem de son mağduru. 6. sınıftayken sbs kaldırıldı. sadece tek bir yıl sınava girdik diye 2 yıl daha girmek zorunda kaldık. 11. sınıfta nakil puanları düşürüldü, biz ortaokulda o kadar didinip çalışırken emeklerimizin ilk defa yerler altında olduğunu gördük. hele şu temel lise- dershane olayı! son damlaydı. kafası karışık öğrencilerle doldu etraf. ama o sınavlar. ygs ve lys emek sınavı değildi. temel liselere karşı devletim bakın başarımız yükseklerde deme şekliydi. ösym "emeğiniz emanetimizdir" yazıyor ama hiç inandırıcı değil. bu eğitim sisteminde acı çektim çektik. gençliğimiz boşuna harcandı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığın her şeyde sonuna kadar haklısın maalesef

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma