24 Ekim 2015 Cumartesi

Etiketler

Herkesin ister istemez çevresindeki insanlara taktığı bazı etiketler vardır; iyi, kötü, sinsi, yardımsever, hayırsız, serseri, yalancı, kinci, inatçı, dik kafalı, saygısız ve bunlar gibi bir sürü şey daha. Aslında bu yaptığımız o kadar yanlış ki... 

                       etiket ile ilgili görsel sonucu

Düşünüp kendimizden pay bictigimiz zaman bile bu sıfatları bir insana yapıştırmanın ne kadar yanlış olduğunu görebiliriz. Hangimiz her zaman iyiyiz, hatasızız? Hiç yalan soylemediniz mi, hiç birinin arkasından iş cevirmediniz mi, iyilik yapmadınız mı ya da hatalarınız olmadı mi? İnsanız sonuçta insanlar doğru ve yanlışlarıyla insandırlar. Hata da yapıyoruz doğru şeyler de bu da bence insan olduğumuzun en büyük gostergelerinden biri. Ama asıl mesele su: biz mükemmel olmadığımızı bile bile neden hatasını gördüğümüz insanlara istediğimiz etiketleri bu kadar kolay yapistirabiliyoruz, neden bu konuda öz eleştiri yapamıyoruz? Daha doğrusu doğru kelimeyi bulamadım özeleştiri yapamamak da değil ben mesela bu konuda kendimi elestirebiliyorum ama yanlış olduğunu bildiğim halde kötü bir şeyini gordugum birinin kötü olduğunu dusunebiliyorum ve bunu herkesin iyi ve kötü yanlarının olduğunu insanlara bir davranışlarına bakılarak etiket takılamayacağını bildigim halde yapıyorum ama nedenini anlayamıyorum. Sizler de benim gibi misiniz ve bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz çok merak ediyorum, yorumlarınızı bekliyorum.

8 yorum:

  1. Buna gıybet deniyor ki büyük günahlardan sayılıyor. Sanırım rn çok işlediğimiz günahlardan.

    Hümeze suresinin ilk ayetlerinde şöyle bahsedilir.

    1-2- Mal toplayıp onu tekrar tekrar sayan, insanları arkadan çekiştirip, kaş göz hareketleriyle alay edenlerin (hümeze ve lümezenin) vay haline!


    YanıtlaSil
  2. Yok aslında gıybet olarak bahsetmemistim insanın kendi kafasından geçen şeylerden bahsediyorum

    YanıtlaSil
  3. Kafamızdan geçen düşünceler bazen dışarı da sızabiliyor. İlk paragraftaki sıfatlar pek güzel sıfatlar değil. Ve bu sıfatlardan hiç kimse hoşlanmaz sonuçta. Evet insanın düşüncelerinden ve amele dökmediği şeylerden Hz. Allah'ın hesap sormayacağı söylenir ama ilk cümlemde dediğim gibi bunları bazen içimizde tutmak zorlaşıyor. Ve bunları tabi o kişiye değil başka birine söylediğimizden gıybet oluyor.
    Çok dolambaçlı bir izah oldu sanırım. :)

    Kısacası aklımızdan bile geçmelerine izin vermemek lazım.

    YanıtlaSil
  4. Bence insanları etiketlendirmek o kadar kötü bir şey değil. Mesela beni de arkadaşlarım neşeli olarak nitelendiriyorlar. Ama bunu benim sadece bir davranışıma bağlı olarak yapmıyorlar. Bu uzun bir sürecin özeti gibi.. O yüzden mesela ben bir insan için "ya ne kadar yalancı bir kız" diye düşünüyorsam,bu onun bir yalanını yakaladığım için değil. Ona 2. belki de 3. şansı verdikten sonra ona yapıştırdığım etikettir... Yani kısaca bence bu kadar kolay yapıştırılan şeyler etiketler değil önyargılardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu da farklı bir bakış açısı ve bana da çok mantıklı geldi:)

      Sil
  5. ne güzel senin düşüncelerin yaa. galiba bizim gibi az gelişmiş toplumlarda oluyo bunlar :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma