20 Ekim 2015 Salı

Işık İçinizde!

  Bir akşam balkonda oturup yıldızları izlerken içimdeki yazma isteğine karşı koyamayarak başladım bu yazıyı yazmaya.
O gece yok denecek kadar az yıldız vardı gökyüzünde.Dikkat çekebilecek kadar parlak olanlara bakıyordum, diğerlerinin varlığı ya da yokluğu etkilemiyordu beni.
Sonra düşündüm; parlayan yıldızlar var, sönük olanlar var bir de belirsiz olanlar. İnsanlar da böyleydi bence. Dünya'daki gelişmelere yön verenler, ne olmak istediğine karar veremeyen arada kalmışlar, varlığı ya da yokluğu kendisinden başka kimseyi ilgilendirmeyenler.


Evet herkes parlayamaz, parlamak istemez. Önemli olan insanın ne olmak istediğidir. Şimdi bakın gökyüzüne seçin yıldızınızı, siz hangisi olmalısınız?

Kesinlikle parlamak istemeyenleri küçümsemiyorum. Bu herkesin kendi yapısıyla alakalı bir tercih. En parlak olmak istiyorsanız en çok çalışan olmalısınız. En parlak yıldız ışığı en iyi yansıtabilen yıldızdır. Ve gökyüzüne baktığımızda gördüğümüz yıldızlar önceden kaymış, ölmüş yıldızlardır; biz onları sonradan görürüz.
İnsanlar da aynı şekilde, parlamak istiyorsanız emek sarf etmelisiniz. Emek ve bolca sabır. Yeter ki gerçekten isteyin, çalışın ve kendinize inanın; yıldızınızın parladığını göreceksiniz. Asıl mesele ne olmak istediğine karar verebilmektedir.
Biz Türklerde değişmez bir durum vardır. Küçükken herkes ailesinin istediği işi yapmaya odaklandırılır. Mesela bana hep doktor olmamı söylemişlerdir ve bunu benimsetmişlerdir  ama bu benim değil onların tercihleri olduğu için bu durum tabiki değişti. Bu tarz şeyler yani çocuğunu kendi beklentilerine göre şekillendirmeye çalışmak ebeveynlerin yapacağı en büyük hatalardandır. Bence çocuklar özellikle bu tarz konularda serbest bırakılmalıdırlar. Bu bir çocuğa kendini tanıması, kendini geliştirmesi ve olmak istediği yıldızı bulabilmesi için verilebilecek en büyük şanstır. Çocuklarınızdan çok kendi yıldızınızı bulmakla ilgilenirseniz her iki tarafın da çok daha mutlu olduğunu göreceksiniz.
Mutlu ve başarılı olmak isteyen her insan ne istediğini bilmek yıldızını seçmek zorundadır. Bakın gökyüzüne, kendinize bir yıldız seçin ve ''Ben bu olacağım.'' deyin. Kendinize güvenin, inanın.
IŞIK İÇİNİZDE YANSITABİLDİĞİNİZ KADAR PARLARSINIZ!

2 yorum:

  1. hepimiz arada parlarız herhalde yaaa. ne güzel yazmışsın. du bi bu yazını bloguma koyup azcık tanıtayım seni deee gelsinler sanaaaa pisi pisiii :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma